niedziela, 15 stycznia 2012

Krówka mikrofalówka

Na przepis natknąłem się w serwisie "Cooking for Engineers" czyli po naszemu "Gotowanie dla inżynierów". Po przeprowadzce do nowej kuchni potrzebujemy trochę czasu żeby się zaadaptować. No i musimy wymienić kuchenkę. Ale mamy teraz mikrofalówkę. Piekielny wynalazek. Można za jego pomocą dość szybko samemu zrobić krówki.









Potrzebne będzie skondensowane mleko, trzepaczka i kuchenka mikrofalowa.


Poszedłem na łatwiznę i kupiłem mleko skondensowane, słodzone i gotowane. Czyli już na wstępie jest gęste.
Przełożyłem do miski ceramicznej, nastawiłem kuchenkę na 400W i zacząłem podgrzewać.


Pamiętajmy, żeby metalowej trzepaczki nie wkładać do kuchenki.

Mleko podgrzewając się gęstnieje. Jednak podgrzewane za długo wykipi i obryzga wszystko dookoła lepiąc się jak napalm. Ja podgrzewałem niecałe 2 minuty, po czym mieszałem zawartość miski trzepaczką i podgrzewałem po raz kolejny, również ok 2 minuty.


Po każdym cyklu (a w moim przypadku było ich chyba kilkanaście) masa staje się gęstsza.


I w końcu otrzymałem masę, którą ciężko już było mieszać. Prawdę mówiąc krówki z takiej masy to już nie krówki, tylko "mordoklejki". Po kilku godzinach twardnieją. Następnym razem zatrzymam się na tym etapie:




Teraz masa musi przestygnąć i trochę "zastygnąć". Przerzuciłem ją na papier do pieczenia (taki śliski, woskowany) i uformowałem długą rolkę:


Domowe krówki-mikrofalówki mają wiele zalet. Przede wszystkim są świeże i smaczne. Można je też samemu formować i aromatyzować, na przykład dodając kawę, wanilię, rum.

1 komentarz:

  1. Sylwia Domińska21 stycznia 2016 13:47

    Bardzo lubię te cukierki a szczególnie te jakie są miękkawe jak karmelek. Bywa że i mam czasami chęć na te bardziej chrupiące i łamliwe. Super sprawdzają się one do pracy, dają dużo energii dzięki cukrom, tylko nie mogą być trzymane w cieple. Dziękuję za przepis na ich zrobienie, na pewno ten też wypróbuję. Obecnie robiłam już kilka w ten sposób http://www.open-youweb.com/jak-zrobic-slodycze-krowki/ też są niezłe ale wypróbuje teraz przepis z tej strony, wydaje się bardzo ciekawy i mogą być jeszcze smaczniejsze, dziękuję za niego.

    OdpowiedzUsuń